فرزندپروری شیرین

شیرین ترین لحظات عمر یه پدر و مادر، دیدن خنده های بچه شونه، اما گاهی با یه ناراحتی شیرینی ها رو به کام خودشون تلخ می کنند! امان از روزی که مادر و پدر دیگه فرصت جبران نداشته باشند! تقدیم به پدر و مادرهای عاشق و فرزندان شیرینی که آرزوی لبخند بر لبانشان ماند

فرزندپروری شیرین

شیرین ترین لحظات عمر یه پدر و مادر، دیدن خنده های بچه شونه، اما گاهی با یه ناراحتی شیرینی ها رو به کام خودشون تلخ می کنند! امان از روزی که مادر و پدر دیگه فرصت جبران نداشته باشند! تقدیم به پدر و مادرهای عاشق و فرزندان شیرینی که آرزوی لبخند بر لبانشان ماند

استفاده از موبایل شخصی برای زیر 18 ساله ها ممنوع!

اخیرا با یه موج عظیم از اعتیاد به موبایل و بازی ها رایانه ای یا شبکه های اجتماعی در مراکز مشاوره روبرو شده ایم

مسئله این نیست که استفاده از موبایل یا شبکه های مجازی بد یا صرفا بد است و یا ممنوع! مسئله ی اصلی این است که ایا قبل از استفاده از این وسایل روش استفاده ی صحیح از آنها را آموخته ایم یا خیر!!

مادر پدر گرامی!

شما هر وسیله ی گرون قیمتی را که از بازار تهیه می کنید، قبل از اینکه بخواهید بخرید ابتدا از فروشنده می پرسید گارانتی داره یا نه؟ ضمانتش چند ساله هست؟ بادوام هست یا خیر؟ تازه وقتی از این موارد مطمئن شدید اون وسیله را می خرید... بعد نگاه می کنید می بینید یه دفترچه راهنما داره! حتما خودتون را ملزم می دونید که اونو مطالعه کنید تا مبادا اشتباه راه اندازیش کنید یا ازش به صورت اشتباه استفاده کنید!!

مثال موبایل از نظر من در این دوره برای کودکان مثل خرید یه کارد آشپرخونه برای آنهاست! ممکنه خیلی از نوجوان ها برای پوست کندن میوه ازش استفاده کنند اما کودکان چطور؟! آیا همون نوجوانی که برای میوه استفاده می کنه ممکنه به موقع عصبانیت این کارد را پرت کنه به سمت یکی؟!


کوتاه کنم! این روزها خیلی از کودکان ما به کاردهایی که با پنبه سر می برند معتاد شدند!!

از اعتیاد به بازی های رایانه ای و هزینه میلیونی به خاطر اعتیاد به این بازی ها از جمله کلش آف کلنز ( که این کمترین خطره از نظر من) تا اعتیاد به چت با جنس مخالف و یا اعتیاد به تصاویر محرک جنسی یا فیلم های پورن

یک سوال: اصلا تا به حال فکر کردید گوشی ایکه برای سرگرمی به کودکانتان داده اید چه کاربردهای دیگری دارد و آیا فرزند نازنین شما هم در معرض این خطرها هست یا خیر؟!

اگر فرزند دلبندتان به خاطر این برنامه ها دچار بلوغ زودرس شود، می توانید او را در سنین کودکی به ازدواج با جنس مخالف در بیاورید؟! ( این مورد را به عینه در مرکز مشاوره دیده ام! )

چه تمهیداتی برای جلوگیری از این خطرات اندیشیده اید؟!

  

پدر مادر محترم

فرزندان ما از سنین کودکی بع موبایل نیازی ندارند! شما میتوانید برا ی کنترل ساعات رفت و  برگشت او ، مدیریت زمانی داشته باشید! " راس این ساعت باید خونه باشی مامان جان"

بجز کارکرد تلفنی موبایل، به چه کارکرد دیگری نیاز هست؟

سرگرمی و وسایل بازی ؟ ( خوب در اینگونه موارد کودک شما نمی تواند از گوشی خودتان که مدیریت شده هست استفاده کند؟ ضمن اینکه بازی ها و ساعات اشتغال به آن را حتما باید کنترل کنید)

چه کارکرد دیگری نیاز هست برای کودکان؟!؟!


من متعجبم از خانواده هایی که به راحتی موبایل می خرند! به راحتی اتصال به اینترنت را فراهم می کنند!!

یا بدون هیچ نظارتی گوشی موبایل را شبانه روز در اختیار کودکان قرار می دهند!!

قبلا هم گفتم ، شما برای بردن کودکتان به خونه ی خاله چک می کنید ببینید چندتا نامحرم اونجاست یا چقدر بجه تون ایمنه اونجا!! چطور گوشی را در اختیار کودکانتون قرار میدین که در فضای مجازی با هزاران فرد غریبه در تماس باشد؟! چه راهکارها یا راهنمایی برای او در نظر گرفته اید؟ دفترچه ی راهنمای فضای مجازی چیه؟!


خواهش می کنم قبل از اینکه بیش از این در منجلاب اعمال نسنجیده ی خودمون غرق بشیم، یه فکری بکنید!!! هرنوع سهل انگاری شما ، ممکنه با ورود کودکتان به مدرسه 100 ها دانش آموز دیگر را ویروسی کند

موفق باشید



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد