فرزندپروری شیرین

شیرین ترین لحظات عمر یه پدر و مادر، دیدن خنده های بچه شونه، اما گاهی با یه ناراحتی شیرینی ها رو به کام خودشون تلخ می کنند! امان از روزی که مادر و پدر دیگه فرصت جبران نداشته باشند! تقدیم به پدر و مادرهای عاشق و فرزندان شیرینی که آرزوی لبخند بر لبانشان ماند

فرزندپروری شیرین

شیرین ترین لحظات عمر یه پدر و مادر، دیدن خنده های بچه شونه، اما گاهی با یه ناراحتی شیرینی ها رو به کام خودشون تلخ می کنند! امان از روزی که مادر و پدر دیگه فرصت جبران نداشته باشند! تقدیم به پدر و مادرهای عاشق و فرزندان شیرینی که آرزوی لبخند بر لبانشان ماند

چگونه فرزندم رانماز خوان کنم.

راهکارهای تربیتی جهت نمازخوان شدن فرزندانمان :
۱. خودتان الگوی خوبی باشید. اگرشمانمازعاشقانه و اول وقت نخوانید و مثل کلاغ نوک به زمین بزنید انتظار نداشته باشید فرزندتان نمازخوان شود.

۲. بعدازنماز کودک یکی دوساله به بالا رادرآغوش بگیرید و رفتاربامحبت تری با او داشته باشید تافرزند ببیندشما هر وقت نماز میخوانید مهربانتر میشوید و به این وسیله به نماز علاقه مند میشود.

۳. او را از کودکی به نماز جماعت و نماز جمعه و حرم و مساجدو مراسم مذهبی ببرید مخصوصا اگر برایش این مکانها را با جایزه وخاطره و تشویقی شیرین کنید.
 
ادامه مطلب ...

درمان طبیعی افسردگی باخاک

تنها راه خلاص شدن از بیماری افسردگی، داروی ضد افسردگی پروزاک نیست بلکه میکروب های خاک هم این خاصیت را دارا می باشند و دارای ویژگی بسیار عالی بر روی مغز بوده و هیچ گونه عوارض شیمیایی یا وابستگی دارویی هم ندارند. دانشمندان دریافته اند که خاک، اثرات قابل توجهی بروی سلامتی و خوشحالی انسان دارد.


 درمان های طبیعی و سنتی برای قرن های زیادی وجود داشته است و همیشه در درمان بیماری های جسمی و روانی نتایج بسیار خوبی داشته است. شفاگرهای باستانی بسادگی این روشها را استفاده می کردند بدون اینکه بدانند که این روشها چگونه عمل می کنند. امروزه دانشمندان موارد زیادی از این روشها و چگونگی مکانیسم عملکرد آنها را پیدا کردند. در این راستا دانشمندان امروزه دریافته اند که بین میکروب های خاک و سلامتی انسان، ارتباط خوبی وجود دارد.

  ادامه مطلب ...

تربیت جنسی کودکان و راههای پیشگیری از تعرض به آنان

  1. اهمیت دوران کودکی در کیفیت رشد و بالندگی بدنی – روانی –جنسی انسانها در دوره های بعدی زندگی آنان بر کسی پوشیده نیست علی رغم اینکه همگان واقفند که اتقاقات جنسی دوران طفولیت تاثیری بس مستقیم بر سلامت زندگی جنسی آتی آنان داراست ، لیکن در پاره ای موارد خواه به دلیل ضعف آموزه های تربیت جنسی خانواده ، ضعف مراودات کلامی و گفت و شنود های جنسی بین اعضای نزدیک خانواده ، تجارب جنسی ناخوشایند خود والدین در دوران کودکی و …..کودکان زیادی هنوز مورد آ زار و اذیت جنسی قرار میگیرند. طبق آمار از هر 4 دختر1 نفر و از هر 6 پسر یک نفر قبل از رسیدن به 18 سالگی مورد تعرض جنسی قرار گرفته است. و 20% از قربانیان تعرض جنسی بچه های زیر 8 سال میباشند.

  2. نوع تعرض جنسی بزرگسالان به کودکان طیف وسیعی اعم از: دستمالی ارگان جنسی در هر دو جنس و سینه های در دختر بچه ها ، اجبار کودک به برهنه شدن ، اجبارکودک به لمس ارگان جنسی کودک دیگر ، اجبار کودک به تماشای فیلم پورنو ، اجبار کودک به پوشیدن لباس های سکسی و گرفتن عکس از ارگان های جنسی کودک ، اجبا- کودک به انجام سکس دهانی ، گفتگوی سکسی با کودک ، رویت ارگان جنسی کودک یا معاینه یا تنقیه بدون دلیل خاص پزشکی یا تندرستی و ……را شامل میگردد.

  3. غالب والدین متصورند کودکان را افراد غریبه مورد آزار جنسی قرار میدهند و به آنان میاموزند که چگونه اگرکسی به آنان شیرینی یا گل هدیه داد یا آدرس پرسید با احتیاط برخورد کرده نیات شوم آنان را در نظر گیرند بی خبر از انکه این خانه خود آنهاست که پر خطر بوده و اعضای نزدیک خانواده بیش از افراد غریبه احتمال و امکان تعرض جنسی به کودک دارند . بنا بر جدید ترین تحقیق مرکز بین المللی قربانیان جنسی ، بیش از نیمی ( 60%) ازدست درازی های جنسی به کودکان توسط اعضای نزدیک خانواده اعم از والدین ، خواهر برادران ، نا پدری نا مادری، عمو ، عمه ، خاله ، دایی و فرزندان آنان انجام پذیرفته است. در این میان نقش مصرف الکل ، مواد مخدر ، مشکلات روانی جسمی جنسی سرپرستان خانواده ، سیستم ارزشی خانواده و .. را در افزایش یا کاهش احتمال خطر تعرض نباید از خاطر دور داشت.

  4. آنچه والدین را در امر مراقبت های جنسی کودکان به منظور پیشگیری از تعرضات جنسی یاری رسان است به قرار است :
  5. - اطلاعات جنسی در مورد محرمانگی و لزوم مراقبت از ارگان های تناسلی را سنین 3-4 سالگی شروع کنید.
  6. به کودکان بیاموزید نواحی محرمانه یعنی قسمت هایی از بدن که آنان را در هنگام شنا کردن از انظار میپوشانیم
  7. - به کودکان بیاموزید هر گونه لمس ، در آغوش گرفتن و بوسیدنی که حس نامطلوب در آنان تولید کند باید از ادامه آن بپرهیزند.
  8. - به کودکان بیاموزید چه کسانی اجازه کمک در امر استحمام و نظافت آنان را دارا میباشند. ( فقط مادر برای دختران و پدر برای پسران)
  9. -به کودکان بیاموزید چه کسانی و در چه مواقعی اجازه رویت یا معاینه ارگان های جنسی را دارا میباشند ( والدین در هنگام نظافت ، پزشک در هنگام درد یا …)
  10. به کودکان بیاموزید درچه مواقعی باید به راحتی و با جدیت از کلمه ” نه ” برای بازداری دیگران از تعرض جنسی استفاده کنند و یا در صورت تچاوز و اجبار یه این کار باید فریاد بزنند و محیط را ترک کنند.
  11. به کودکان بیاموزید تعریف ” راز ” چیست ،چه دسته رفتارها یا سخنانی شامل طبقه بندی اسرار مگو نشده و باید در مورد آن با والدین سخن گویند.
  12. به کودکان بیاموزید هیچ کس اجازه تهدید ، یا تشویق به انجام عملی که انان مایل به انجام نیستند ندارد.
  13. به کودکان بیاموزید همه بازی های پیشنهادی از سوی بزرگسالان الزاماً پذیرفتی نبوده و در انتخاب نوع بازی های بدنی آنان نیز صاحب نظرند.
  14. - اغلب سوء استفاده های جنسی در خانه یا کلاس خالی اتقاق میافتند لذا فضای خانه یا کلاس های تقویتی کودکان را مانیتور کنید.
  15. هر از گاهی بدون اطلاع قبلی وارد خانه ، کلاسهای اموزشی یا مهد شده سلامت محیط جنسی را ارزیابی کنید.
  16. - حالات عاطفی و رفتاری کودک خود را مدام چک کنید و علت هر گونه تغییر خلقی – کنشی اعم از در خود فرو رفتگی ، ترس ، خشم ، اضطراب ، بی اشتهایی یا پر خوری ، دل درد ، سر درد ، تهوع ، درد دستگاه تناسلی و ….. را جویا شوید.
  17. از عکس العمل های شدید و هیجانی در اخباری که کودک از اتقاقات روزانه خود نقل میکند بپرهیزید تا احتمال بازگو کردن حوادث یا رویداد های جنسی افزایش یابد.
  18. متعاقب یک حادثه تعرض جنسی برای کودک به او یاد اور شوید که آنان گناهکار نیستند.
  19. گر خود در کودکی قربانی تعرض جنسی گردیده اید کمک تخصص از روانشناس و سکس تراپیست بگیرید تا این تجربه شخصی بر تربیت جنسی فرزند سایه نیافکند.
  20. به محض احساس خطر از احتمال تعرض جنسی از مراکز اموزشی ، درمانی و حقوقی اعم از روانشناس ، پزشک ، پلیس ، خطوط تلفنی 24 ساعته و …. کمک بگیرید.
  21. -به خاطر داشته باشید افرادی که در دوران کودکی قربانی سوء استفاده های جنسی قرار گرفته اند بیش از افرادی که چنین تجاربی نداشته اند مبتلا به ضعف اعتماد به نفس ، نا امنی و حسی عدم اعتماد به دیگران ، افسردگی ، خود کشی ، خشم ، اختلالات جنسی ، انحرافات جنسی ، فرار از خانه ، کارگری سکس ، ابتلا به بیماریهای مقاربتی ، اعتیاد به الکل ، دخانیات و سکس ، دست درازی جنسی به دیگران ، خشونت جنسی ، تاخیرات رشدی ، تاخیر کنش ها و کارکردهای آموزشی و …. میگردند.
  22. از سویی نباید از نظر دور داشت متد های درمانی موجود دست آورد های چشم گیری در امر باز پروری قربانیان تعرض جنسی و ترمیم آسیب های وار امده به آنان داشته و افرادی که از این امکانات درمانی بهر جسته اند تا حد زیادی از عوارض منفی این حادثه خود را مصون نگاه داشته اند.