فرزندپروری شیرین

شیرین ترین لحظات عمر یه پدر و مادر، دیدن خنده های بچه شونه، اما گاهی با یه ناراحتی شیرینی ها رو به کام خودشون تلخ می کنند! امان از روزی که مادر و پدر دیگه فرصت جبران نداشته باشند! تقدیم به پدر و مادرهای عاشق و فرزندان شیرینی که آرزوی لبخند بر لبانشان ماند

فرزندپروری شیرین

شیرین ترین لحظات عمر یه پدر و مادر، دیدن خنده های بچه شونه، اما گاهی با یه ناراحتی شیرینی ها رو به کام خودشون تلخ می کنند! امان از روزی که مادر و پدر دیگه فرصت جبران نداشته باشند! تقدیم به پدر و مادرهای عاشق و فرزندان شیرینی که آرزوی لبخند بر لبانشان ماند

مهرم حلال گوشیم آزاد/طلاق به شرط چت کردن!

عمده زوجین در مراجعات به دادگاه ها و مراکز مشاوره از هووی جدیدشان به نام تلفن همراه و شبکه های اجتماعی شکایت دارند ولی نمی دانند همه اختلافات و مشکلاتشان فقط با کمی محبت حل می شود.
نه تنها زوجین جوان بلکه بعضی زن و مردهای متاهل که از بعضی هایشان سن و سالی هم گذشته است دچار استفاده نادرست و بیش از حد از این شبکه ها شده اند که یا منجر به خیانت می شود و یا قتل!! این استفاده ناصحیح از تلفن همراه و شبکه های اجتماعی آسیب ها و پیامدهایی را به دنبال دارد که با هم مررور می کنیم:
وقت نداشتن حتی برای همسر:
در یک زندگی مشترک موفق، هر دو طرف باید بخشی از ساعات روز را در کنار یکدیگر بگذرانند. هرقدر زن یا مردی زمان بیشتری را به حضور در فضای مجازی اختصاص بدهد، طبیعتا وقت کمتری برای ارتباط با شریک زندگی و خاطره ساختن در کنار او خواهد داشت. یادتان باشد هر چه زمان کمتری را با هم بگذرانید، هر چه خاطرات مشترک تان کمتر باشد، هر چه وقت کمتری را صرف شناخت یکدیگر کنید، هر چه کمتر برای بررسی و حل چالش های زندگی تان وقت اختصاص دهید؛ بنیان زندگی مشترک تان، سست تر و احتمال از هم گسستن آن بیشتر می شود.
بدبینی و بی اعتمادی در زندگی مشترک:
استفاده مدیریت نشده و مداوم از تلفن همراه، گذاشتن کدهای امنیتی، حتی قرار دادن گوشی تلفن همراه روی حالت سکوت، از جمله نشانه های رفتاری است که زوجین از آن ها شکایت می کنند و دلیلی بر مشکوک بودن رفتار همسرانشان می دانند. اضطراب همسران در این گونه مواقع به حدی است که پیش پا افتاده ترین رفتار شریک زندگی شان را دلیلی مبنی بر تایید افکار خود می دانند و نتیجه قابل پیش بینی است.
ایجاد روابط ناسالم:
امروزه در فضاهای مجازی هرگونه مطلبی را می توانید بیابید و این مطالب در یک چشم به هم زدنی منتقل می شود، بی توجه به این که مخاطب این مطالب چه افرادی و در چه گروه های سنی هستند. افرادی با شعار روشنفکری در گروه ها و با دوستان اجتماعی خود، به گفت و گو درباره مسائلی می پردازند که در مواردی با شیوه های تربیتی و خط مشی فکری خانواده ها در تناقض است. درواقع روشنفکری به قیمت بی حیایی در حال رشد است.
تنوع و تعدد روابط در فضای مجازی و همچنین قابلیت دسترسی به افراد در موقعیت های مختلف، از آسیب های پنهان فضای مجازی محسوب می شود. در این میان کم نیستند زوج هایی که به دلایل مختلف عملکردهای زناشویی خود را ناکارآمد می یابند و به برقراری ارتباط های پنهانی اقدام می کنند و به جای حل مسائل و مشکلات زندگی مشترک خود، مسئله جدیدی را برای خود و خانواده شان ایجاد می کنند که از آن با نام خیانت یاد می شود ، که خیانت در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی به چند دسته تقسیم می شود:
خیانت رفتاری: 
منظور از خیانت رفتاری این است که یکی از همسران به صورت رفتاری و با ارتباط برقرار کردن با شخصی خارج از سیستم خانواده، به همسرش خیانت کند.
خیانت ذهنی:
افرادی که در فکر و تخیلاتشان مدام به شخصی دیگر می اندیشند و از آنجا که آن فرد زاده ذهنشان است، شخصی ایده آل به شمار می آید برای زندگی مشترک خطر می آفرینند. این افراد دایم شریک زندگی شان را با فرد ایده آل ساخته ذهنشان مقایسه می کنند و چنین فردی در حال قیاس است.
خیانت کلامی:

در این نوع خیانت، زن یا مرد به صورت تلفنی یا اینترنتی یا اینکه در هر موقعیتی که فراهم شود با افرادی از جنس مخالف صحبت می کند و گرم می گیرد. 


گزارش از : مریم عبدالهی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد